Friday, December 7, 2012

Edit Background Blog



Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh .
Hello world. Welcome again to my private story. I am welcoming you to read my story. I  love to share my story here neither it was sad or happy story. Hope you will enjoy yourself read all the story of mine. Do leave your comments at my shoutbox .

Asha nak ajar korang macam mana nak tukar background menjadi lebih cantik. Just simple and easy . Without thinking maybe you can do it. HAHA



 Dashboard > Template > Edit Template HTML
 Tekan CTRL+F serentak
 Taip body { kat kotak search
 Kat bawah body { tu korang akan jumpa 

background:url(URL LINK BACKGROUND KORANG);

 Tekan PREVIEW dan kalau dah jadi , boleh terus SAVE.

NOTA 
ABC : Tukar dengan link backgorund korang

Korang boleh cari link background kat   

Haa senang kan tutorial ni ? Asha belum sempat buat freebies lagi. Insyaallah , coming soon ;)

Kalau dah tahu guna tutorial ni , pandai2 lah credit to me okeyy ? hopefully korang faham apa yang Asha ajar ni. Jangan sakit kepala dah lerr.

Salam Sayang ikhlas dari Asha :)