Thursday, December 6, 2012

50 Things About Me




Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh sebagai pembuka bicara. Korang bacalah biodata lengkap berserta bebelan dari Asha . Hope you enjoyy !

50 perkara yang awak perlu tahu tentang diri saya .
Tak kenal maka tak cinta . EH ? -..-
Don't judge me before you know me closely

  First , Siti Aishah bt Baharum
  Second , Awak boleh panggil saya Aisyah, Aishah, Asha , Cha , Cahh , Qasha 
 Third , Saya suka bila orang panggil saya gemuk :P
 Fourth , Saya berumur 16 tahun
   Fifth , Saya lahir pada 9 Mei 1997
  Six , Saya lahir di Hospital Kuala Lumpur
   Seven , Saya tinggal di Kuala Selangor walaupun bajet KL
  Eight , Saya suka online facebook dan segala laman sosial di internet . Eh ?
  Nine , Saya nak jadi seorang cikgu pendidikan seni kerana saya minat seni yang teramat sangat walaupun mengambil subjek sains tulen untuk spm 2014 *wish me luck pleaseeee* 
  Ten , Saya suka makan laksa dan laksam serta ayam goreng
  Eleven , Saya suka minum fresh orange dan milo ais serta hot chocolate drink
  Twelve , Saya suka warna putih , pink , biru , dan magenta . Orange the most !
  Thirteen , Saya suka makan lauk sambal udang , asam pedas , sambal ayam 
 Fourteen , Saya suka makan nasi minyak . mungkin jodoh saya dah dekat . gatal -,-
 Fifteen , Saya suka sangat makan dadih sebab lembut sangat macam jelly
  Sixteen , Saya ingin menjadi seperti Nabi Muhammad SAW
  Seventeen , Saya sayang sangat kat bear bucuk , bantal bucuk dan henset murah saya   Eighteen , Saya menyukai Nazim Othman , Fizo Omar dan Syed Shamim #BeraniNgaku
 Nineteen , Saya ada 3 adik beradik dan semua perempuan 
 Twenty , Saya anak last , bongsu serta anak manja plus anak kesayangan dalam keluarga
  Twenty one , Saya ada seorang ayah yang penyayang iaitu Baharum bin Yusof
 Twenty two , Saya ada seorang ibu yang penyayang iaitu Siti Khatijah bt Salihan
 Twenty three , Saya ada dua orang kakak yang baik hati iaitu Nazira dan Afikah
 Twenty four , Saya pernah ada dua orang kawan karib merangkap BFF iaitu Nurul Syazwani bt Mahat dan Nor Zafirah bt Zainal
  Twenty five, Saya ada 10 orang kawan terbaik merangkap FamilyHANSSZANANI'11 yang terdiri daripada Nadrah, Nurul, Zafirah, Zulaikha, Nisa, Natasha, Azie, Salwah, Shazleen, Azhiemah. Saya bangga menjadi salah seorang daripada mereka. Mereka sentiasa ada disaat saya memerlukan. Thanks much. 
 Twenty six , semasa di tingkatan 3, saya ada 12 orang kawan perempuan yang menghiburkan hati saya iaitu Najwa , Lin , Ain , Hureen , Hainies , Farah , Fatin , Hikmah , Alina , Nadiah , Nafisah , Amalina
   Twenty seven , semasa di tingkatan 3, saya ada 9 orang kawan lelaki yang annoying dan menyakitkan hati saya iaitu Nazril , Kamal , Farid , Roslan , Aiman , Amre , Amirin , Uddin , Fadli
   Twenty eight , Saya seorang yang gedik , manja , ngada2 , kuat merajuk , periang , suka membebel , banyak cakap , suka kacau orang , mudah terasa dan sangat sensitif . Saya tak suka kena marah !
   Twenty nine , Walaupun begitu , saya amat ambil berat tentang orang yang saya sayang 
   Thirty , Saya seorang yang kuat tidur , tak pandai masak , pemalas , tak amanah . OMG -.-
   Thirty one , Saya pandai bodek , pandai mengampu , pandai pujuk orang 
   Thirty two , Saya mudah memahami . Kalau orang tak suka kawan dengan saya , saya faham
   Thirty three , Saya seorang yang tak lawa , tak cun , tak meletop , tak cantik . 
   Thirty four , Saya seorang yang tak cukup ketinggian atau rendah *Jangan ejek please*
 Thirty five , Saya idamkan lelaki yang bertanggungjawab , seorang yang soleh , boleh membimbing saya ke arah kebaikan , boleh mendidik saya menjadi wanita solehah , pandai pujuk , rendah diri , mudah mengalah , baik hati dan pemurah supaya saya boleh shopping 
 Thirty six , Saya ada sorang abang angkat yang paling saya sayangdan hanya dia sorang abang yg saya sayang iaitu Wan Shafiq tapi sekarang dia dah lupakan saya sejak dia dah bertunang. Saya rindu dia sangat2. Dulu kami selalu meluangkan masa bersama. Tapi itu dulu. Sekarang tinggal kenangan je :( 
   Thirty seven , Saya suka berangan dan termenung 
  Thirty eight , Saya ingin menjadi seorang anak yang solehah yang mendengar kata ibu bapa 
 Thirty nine , Saya fobia dengan kucing, cicak dan katak apatah lagi hamster . 
  Fourty , Saya tak suka kawan dengan orang yang bodoh sombong , bongkak , poyo nak mati
  Fourty one , Saya kawan dengan semua orang yang sudi kawan dengan saya
  Fourty two , Saya benci copycat , big liars dan dan annoying person
  Fourty three , Saya suka sangat dengan arnab . Saya teringin nak bela arnab satu hari nanti. InsyaaAllah
Fourty four , Saya ada dua orang bestfriendever dan nama dia Airy dan Haafizh. Depa always hear all my problems! Thanks babe!
   Fourty five , Saya tak boleh tengok orang muntah atau pun tengok muntah ataupun dengan orang muntah sebab nanti tekak saya jadi loya dan rasa macam nak muntah jugak . 
 Fourty six , Saya sayang kat Allah , Rasulullah , My Parents , My Future Hubby , My Friends  Fourty seven , Saya simpan gambar2 Nazim Othman. Hensem kan dia?  Erghhh ! -,-
 Fourty eight , Sehingga sekarang saya masih tidur dengan ibu saya dan masih cium teddy busuk saya . HAHA
  Fourty nine , Saya nak jadi chef bakery sekiranya saya tak dapat menjadi seorang cikgu. InsyaaAllah
 Fifty , Saya harap saya berjaya dapat keputusan yang cemerlang dalam SPM kerana saya nak membanggakan ibu bapa saya dengan pencapaian saya . PMR aritu pon dapat sikit je. Sangat2 mendukacitakan. Errrr. Hmm saya mahu mereka gembira dan saya tak nak tengok mereka kecewa lagi lepas ni. InsyaaAllah . HOPE SO ! *sambil buat muka comel*

Okayy dah habis baca ? Nie lah diri saya yang sebenarnya . Sikit je Asha nak nasihatkan , 

Janganlah tengok seseorang tu berdasarkan muka n fizikal seseorang tu jeh . Allah menciptakan manusia yang berbagai . So , kita kena hargai diri kita walau macam mana pun rupa kita . kerana Allah menciptakan sesuatu itu ada sebab dan hikmah di sebaliknya . Jangan lah persoalkan apa yang Allah ciptakan . Berdosa tau . 

Salam sayang dari Asha ;)