Saturday, April 5, 2014

Result Ujian 1 Teruk?!





Assalamualaikum semua. Hmm lama dah tak update blog. Dah berkurun lamanya. Hmm sorry,takde mood. Asyik busy dengan twitter n novel je. Opss.. HOMEWORK included! Haha :D

Ehmm..Baca tak tajuk entri kali ni? Kenapa ada tanda tanya+tanda seru ye? Teruk sangat ke? hahaha -..-
Actually result aku kali ni memang teruk.

KENAPA?

Nak tahu ke sebab apa result aku teruk?

Let me explain it k.

First of all, result aku teruk sebab aku MALAS study. Gila tak malas. Dah lah jadual exam packed gila. Aku ni jenis last minute study baru masuk otak. So, bila esok exam, malam tu baru lah sibuk nak stay up late sampai 3pagi buta semata-mata menghafal segala formula bagai. Aku ni kalau tak hafal confirm tak boleh jawab punya. Otak aku bukan otak yang mengingat. I don't know why. Pleaselah wahai otak, keep strong. Harhar macam tak kena dengan ayat je -.-

Second of all, result aku teruk sebab aku banyak MAIN DALAM KELAS. Ehmm main apa ya? K fine aku kacau orang lah. Dan orang tu yang menjadi mangsanya ialah bestfriend aku si Wanie ni. Huihh asyik bergelak sakan je. Dia pun bukan main bahan aku kalau aku tersilap sikit ke apa. Sengal betul. Nak berasap je rasa. Tapi aku pun sengal gak. Pegi kacau orang, aku pun tumpang dua kaki lah gelak sakan dengan dia. Bukan apa, just nak hilangkan stres belajar math. Hilang ke stres tu? I don't think so. Tapi sikit2 lah. Kalau nak hilangkan stres sebab fizik, confirm ada. Time fizik, aku tak boleh duduk diam. Aritu aku pernah main gam Leen lepastu Wani advice aku jangan main gam, sekali tu aku pegi tekan gam tu kuat2 then tertumpah dan meleleh lah gam tu kena baju, kain dan tercalit sana sini kat meja plus buku Wanie. Buku leen pun ada kena gak tapi aku diam2 je sebab dia tak perasan. Naseb baik aku bawak botol air masa tu. Haru betul nak keringkan. Wanie siap bahan n perli2 lagi 'lain kali jangan main gam. kan dah kena. tu lah tak nak dengar cakap orang'. errrr.... aku pun kibas2 lah kain tu bagi cepat kering. Si wanie ni lagi gelak sakan. Geramnya! -.-

Third of all, aku asyik baca novel. Novel je kerjanya. Dah takde kerja lain ke? Habis kalau tak baca novel, mana nak dapat anugerah tokoh nilan tahun lepas? bukan riak okay.Kakak aku tiap2 minggu pinjam novel dari perpustakaan. terbitan KAKI NOVEL okay. sebab tu aku addict nak baca novel. Dan kadang2 aku selalu berfikir negatif. sebab aku takut apa yang aku baca dalam novel tu boleh jadi betul2 macam dalam novel. pernah ada orang cakap dengan aku, dia perli tau, 'haa tu lah suka sangat baca novel. kan dah terpengaruh dengan novel tu'. actually, novel ni just untuk isi masa lapang je. tapi aku dah salah guna masa. aku baca novel even aku kena study. Nak buat macam na, feel nak baca novel tu meronta-ronta. Ala lagipun 3jam tanpa henti aku dah boleh habiskan 1 novel setebal 600pages plusplus. Ada orang cakap baca novel ni leceh, penat, bagi aku it's more interesting compare to surf twitter like i'm always do. hahaha hypothesis is not accepted! :P

Second last of all, TAK FOKUS DALAM KELAS. HAHAHA! kenapa tak fokus? sebab aku selalu rasa pening lalat. terutamanya belajar subjek2 strong ni. penat otak tahu tak? nasib baiklah cikgu tak perasan aku main2 kacau orang kat belakang. serious kalau cikgu nampak memang aniaya je dohhh... emmm, kalau lah aku ada otak yang cerdik macam alina kan best. tak payah study banyak2 pun dah masuk otak. jelesnya...... rindu wawa,amalina n alina... seriously.. :(

Last of all, TIDUR juga menjadi salah satu faktor result aku teruk. Hahaha you know why? Sebab aku selalu tidur petang. kadang2 lena je tidur siap mimpi2 indah bagai.hahaha then bila dah mengantuk , confirm malam baru aku buat homework. hahahaha tu pun dah malas2 je aku buat.kadang2 kalau dah malas sangat memang aku takkan buat homework. repeat again, TAK AKAN. hahahaha... 

Tu jelah sesi membebel untuk kali ni. lain kali aku sambung ye. 

Miss ikhwan n wan syafiq very much. HAHAHA takde kena mengena entri kali ni dengan abang2 angkat okay. Abaikan :P

Super Duper,
CHA B