Friday, September 7, 2018

Jangan Mudah Putus Asa


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. 

Jangan Mudah Putus Asa.

Tajuk entri aku untuk hari ini. Kenapa aku pilih tajuk ni?

Sebab aku tengah DOWN tapi aku cuba BANGKIT supaya aku tak terus JATUH.

Kenapa aku down?

Sebab, aku tak dapat biasiswa KPM!

Macam mana aku boleh tak dapat?

Wallahualam tapi aku rasa sebab aku FAILED UJIAN KECERGASAN.

macammana aku boleh failed?

Sebab aku tak cukup exercise. Sebab aku MALAS!

Walaupun hati aku berat nak terima kenyataan yang aku tak dapat biasiswa tu tapi aku kena jugak terima kenyataan tu even pahit even sakit even pedih :(

Sebab kenapa aku nak dapatkan biasiswa tu,

Aku nak ambil lesen memandu kereta

Selain itu, 

Aku dah tak nak susahkan mak abah aku yang dah tua fikirkan sama ada aku cukup duit tak belajar kat UPSI tu. 

Tapi, nampaknya aku takde rezeki. Allahu, beratnya dugaanMU :(

Jadi, aku muhasabah diri. Mungkin ada rezeki aku kat tempat lain. Percaya dengan Allah. 

Kalau ikutkan masa aku nak pergi interview Biasiswa KPM tu, abah aku terpaksa upahkan orang untuk drive pergi IPG Kuala Lumpur. JAUH! Sejam dari rumah aku. Tapi aku cuba sedapkan hati abah aku. Takde rezeki aku :( 

Tapi takpe. In shaa Allah, aku akan cuba dapatkan dekan setiap semester dan menjadi pelajar cemerlang dalam Ismp Bahasa Melayu dengan Kepujian. 

Aku akan cuba dapatkan FIRST CLASS DEGREE. 

Demi

Mak abah aku :) 

Terima kasih Allah. Walaupun aku takde rezeki dapat biasiswa tu, aku harap aku dapat biasiswa lain 

Walaupun abah cakap lepasni tak payah mintak biasiswa. Aku akan  cuba mintak untuk masa depan aku :)

Korang doakan yang terbaik untuk aku ye? 

ALLAH IS THE BEST PLANNER :)