Wednesday, March 7, 2018

Dialah Sahabat :)


Asalamualaikum dan selamat sejahtera. Harini aku nak cerita tentang sahabat. Ya tak semua boleh digelar sahabat. Kenapa? Sebab tak semua ada dengan kita bila kita susah dan senang. Nak cari sahabat tu sangat lah susah. Sahabat tu orang yang boleh terima baik buruk kita walau macam mana pun perangai kita sikap kita dan sebagainya. So, topik kali ni aku khusus kan kepada dua orang sahabat yang aku mula rapat dan tenang je kawan dengan dorang. Untuk semester ni, aku ada dua orang yang paling rapat selain tempat aku meluah perasaan. Seperti yang kita tahu, sahabat dengan kawan ni lain maknanya terutama dari segi ejaan. hahahaha

So, kita kawan dgn ramai orang, tapi yang nak dijadikan sahabat tu bukan semua. And maybe kita kawan ni macam touch n go. Bila kita xde geng n jumpa kawan sekelas dulu ke ha maybe kita akan stick with them but they still are not our SAHABAT. Bagi aku, sahabat ni orang yang sentiasa ada dgn aku. bukan je time ada kuliah je tapi most of the time akan chat bagai. Btw sekarang ramai kawan yang suka mengambil kesempatan. Tak kisah lah dari segi kewangan ke barang ke and whatsoever so kita kena pandai cari sahabat. 

Tentang si kecik ni nama dia Aida. Dia ni my clingy roommate. First time aku tau dia roommate aku aku macam eh sapa budak nama aida ni? aku duk pulun tanya ex housemate sapa n mana satu budak nama aida. Then hri ahad tu aku chat la. seriusly aku cari sendiri kot numb dia dkt group bahasa melayu tu. finally aku kenal dia jugak. bila hari kejadian tu, dia xde kat bilik sebab keluar. then malam tu baru dia balik. and aku macam laaaaa aku kenal rupanya cuma selama ni xpenah tegur je. sama kelas linguistik tapi tak sangka budak yg aku xpenah kenal n tegur boleh serapat ni. 

Sekarang dah nak genap 3minggu kami sebilik bersama. makan kadang2 je sama. dia ni agak becok budaknya manja n kadang2 suka menyakat aku. btw dia bawak teddy. aku ingat aku sorang je ada bernab n rara rupanya teddy dia lagi besar dr anak aku. omaigaddd.. ada geng gitu haha. dia kelakar orangnya. sometimes kalau dia dah bebel aku pun buat dek je lah. tapi dia ni bagus sebab kalau aku nak bangun subuh ke apa aku baru off suis powerbank je dia dah bangun tak sempat aku nak kejut padahal baru pukul 6 tuh haha. bagusnya budak kecik ni. lagi best kalau aku bebel kat dia aku akan cakap "ha ni lah dia anti sosial" pastu dia buat muka macam nak mintak penumbuk ngan aku hahaha. 

Harini aku menghadapi masalah bila laptop aku buat haldan aku xbleh nak buat forum. aku gigih pegi library n pinjam phone dayah still xdapat jugak. aku pun pasrah jelah kalau xdapat hantar pun. and Allah bantu aku dan permudahkan urusan aku. balik je rumah aku merungut bebel apa semua lepastu si aida bagi pinjam laptop dia. aku bersyukur sangat ada rumet macam dia. sayang kau aida! nasib baik lah aku lepas jawab forum tu kalau x sia2 je aku masuk kelas tu. haihhh thanks la laptop aku sbb buat hal saat2 genting macam tu.