Friday, July 17, 2015

Family, Sahabat dan Raya 2015


Assalamualaikum.


Sumber kekuatan aku. 
My life and my happy family.



Tahun ni raya hambar sangat.



Sorry ina, aku snap pic berlatarkan rumah wak kau. hahah


Banyak gila aku posing. Halahhh.. kesah pulak aku -.-



Aku memang suka turquoise. 
Warna yang sangat lawa dan aku tak pernah lagi ada baju warna turquoise. 



hahahahahahambarrrrrrrrrrrrrr

Okay stop it. Cukup lah aku bagi gambar tu kan? Walaupun hahahahahambar sangat aku rasa raya tahun ni. Honestly mood nak raya tu takde. Maybe sebab puasa yang penuh dugaan kot. 

Aku ada anti dengan sorang mamat ni. start bulan puasa tu, dia asyik nak attact aku bagai. macam aku ada buat salah je kat dia. padahal apa dia buat, apa aku kesah kan. tapi dia suka sangat menyibuk hal aku. masa tu aku pernah pakai baju kurung warna hijau dengan shawl oren. hah, apa lagi...membahan jelah kerja dia. macam dah takde kerja lain nak dibuat. kan masatu femes dengan viral MAK KAU HIJAU bagai. apa lagi, dorang bahan aku lah. memang lah agak kontra warna oren dengan hijau masalahnya, kau pakai apa pun aku peduli apa.. dah kenapa kau nak sebok hal aku hah ? -.- 

Aku rapat dengan Sathish, my classmate. Tak disangka aritu berbalas chat dekat group muet. dia panggil aku kucing, aku panggil dia tikus. lepastu mulalah semua nak bahan aku bagai. halahhhh.. aku pun tanya sathish..dia cool je.. tak perlu kesahkan mulut orang lain yang macam tempayan tu. ehh tempayan? maksud aku, mulut2 yang macam longkang tu. opsss kasar pulak! hahaha.  sathish cakap biarkan jelah. mulut orang tak boleh ditutup. 

Paling aku sedih bila mak aku sakit. Start awal july, mak aku mula senyap je. lepastu mak aku masuk hospital sebab badan dia macam lemah je kan. so, in charge hospital sungai buloh. masa tu hari khamis. so aku tak sekolah. sampai pukul 11 malam baru mak aku discharge. doktor kata kurang air. kurang amende, sampai dah nak 6 botol air masuk dalam badan mak aku. hm...dugaan sangat2. :'(

Hari isnin tu , lagi 3hari nak raya, aku , wani dan akmal iftar kat kepci. hmm... even memula akmal macam tak nak follow kitorang sebab dia nak follow irfan iftar dengan someone, last2 akmal follow jugak kitorang iftar kat kepci. even akmal kata dah bosan makan kepci ke apa, peduli apa aku. yang penting kita bertiga dapat berjumpa dan berkumpul satu meja pastu gosip sesama, gelak ketawa bersama. paling annoying lalat terbang kat aku. kacau betul aku nak makan -.- thanks korang, aku sayang korang berdua. koranglah sahabat aku. yaaaa... aku mengaku korang sahabat aku. hope so our friendship till Jannah. nahh.. gambar kita bertiga. thanks akmal bagi kitorang selfie guna phone kau. hahahahaahahhahaah 





dah baca entry aku kali ni tak payah nak complaint or screenshot bagai, copy mengopy dan perli memerli diharamkan. kbaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! selamat hari raya semua!